dinsdag 3 februari 2009

Zoekmachine Optimalisatie

Tegenwoordig heeft iedere therapeut en elk bedrijf zijn/haar eigen website. En daar houdt het dan ook meestal mee op. De site gaat on line en ... na maanden, je zelfs na jaren een website gebouwd te hebben blijft het aantal bezoekers en het aantal reacties via uw website vrij laag, meestal zelfs bedroevend laag. Meer en meer therapeuten en bedrijven beseffen dat een website hebben dus niet voldoende is. Die website moet ook gevonden worden. Immers, welk nut heeft het om honderdan Euros uit te geven aan de bouw van een website als die verschijnt op de zesde of zevende bladzijde van Google! De Gouden Gids van weleer werd enkele jaren geleden vervangen door zoekmachines als Google, Alta Vista, Hotbot, Lycos, Msn en Yahoo.

Zoekmachineoptimalisatie marketing zorgt dat uw internetsite gevonden wordt in de meest gebruikte zoekmachines. Een goede plaats in een zoekmachine garandeert een groot aantal bezoekers en levert dus indirect meer omzet op. Een hoge positie verwerven is echter geen gemakkelijke taak. Eén site op twee bevat obstakels voor zoekmachine optimalisatie en is hierdoor ontoegankelijk voor zoekmotoren.

Internetgebruikers zoeken op trefwoorden. Trefwoorden zijn woorden die de producten en diensten van uw bedrijf of organisatie het beste omschrijven en appelleren aan de behoefte aan informatie bij de klant én nieuwe klanten. Willen mensen bv informatie over Brussel dan gebruiken ze oa de volgende zoekwoorden: brussel info - toerisme brussel - wat te zien brussel - dagje brussel etc.

Wil je meer leren over zoekmachine Optimalisatie schrijf je dan nu in voor onze workshop die doorgaat op 20 en 21 februari.

Meer info vind je hier!

1 opmerking:

  1. Het klopt dat je er nog lang niet bent met alleen het bouwen/ontwerpen van een website. Voor zakelijk gebruik is het essentieel dat de website makkelijk vindbaar is. Tegenwoordig kijkt men niet veel verder dan pagina 1 of 2 op zoekmachines als Google.

    BeantwoordenVerwijderen