maandag 22 december 2008

Om los te kunnen laten is Liefde nodig

“Loslaten” betekent niet dat ’t me niet meer uitmaakt,
het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan doen.

“Loslaten” betekent niet dat ik ‘m smeer,
het is besef dat ik een ander niet kan beheersen.

“Loslaten” is niet het onmogelijk maken,
maar het toestaan om te leren van menselijke consequenties.

“Loslaten” is machteloosheid toegeven,
hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in de hand heb.

“Loslaten” is niet proberen om een ander te veranderen of de schuld te geven,
het is jezelf zo goed mogelijk te maken.

“Loslaten” is niet zorgen voor, maar geven om.

“Loslaten” is niet even regelen, maar ondersteunend zijn.

“Loslaten” is niet anderen tegen zichzelf beschermen,
het is een ander toestaan de werkelijkheid onder ogen te zien.

“Loslaten” is niet ontkennen, maar accepteren.

“Loslaten” is niet treiteren, schelden of ruzie maken,
maar juist zoeken naar zijn eigen tekortkomingen en die verbeteren.

“Loslaten” is niet alles naar mijn hand zetten,
maar elke dag nemen hoe hij komt en er mezelf gelukkig mee prijzen.

“Loslaten” is niet anderen kritiseren of reguleren,
maar proberen te worden wat ik droom te kunnen zijn.

“Loslaten” is niet spijt hebben van het verleden,
maar groeien en leven voor de toekomst.

“Loslaten” is minder vrezen en meer beminnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten